Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Deze meningen werden reeds ingediend
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 2
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Sommige kinderen zitten reeds met zware mentale problemen in de klas, zij komen niet tot leren. Niet alles kan besproken worden in de klasgroep. De leerkracht biedt een luisterend oor, maar is geen psychologe. Een vast persoon verbonden aan de school die tijdens de lesuren dit kan behandelen van in de basisschool. Kleine/grote problemen vroegtijdig aanpakken, zo hoef je later geen rode neuzendag te organiseren als het kalf eigenlijk al bijna verdronken is.
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 4
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 1
Op zich correct, maar de wijze waarop dit door de meeste scholengroepen, koepels en ondersteunenden diensten wordt nagestreefd lijkt mij eerlijk gezegd contraproductief. Welbevinden is imemrs iets totaal anders dan wat 'instantsatisfactie' voor de leerlingen. Cruciaal is een veel groter respect voor elkeen en een beleid dat dat ook afdwingt. Toxische, autoritaire en dogmatische directeurs komen daar nu nog veel te dikwijls mee weg.
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 1
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 4
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 3
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 4
Een sterke samenleving heeft aandacht voor mentaal welbevinden.
Belang: 5
Onderwijs is de toegangspoort tot hulpverlening. Kinderen van nabij opvolgen hoort hierbij. Signaleren wanneer een kind het moeilijk heeft ook. Kinderen van wie een ouder de toegang weigert tot de hulpverlening, kunnen hier enkel geraken via deze toegangspoort. Leerkrachten zien kinderen dagelijks en zien signalen die anderen niet zien. De rol van de overheid is om er voor te zorgen dat leerkrachten hier ruimte voor krijgen door oa het lerarentekort weg te werken, het CLB te versterken en meer hulpverleners aan het werk te zetten